Minitennis

Minitennis on tenniksestä sovellettu harjoitusmuoto lapsille, nuorille ja aloitteleville tenniksenharrastajille. Se on yleisesti käytössä myös kilpapelaajilla harjoitusmuotona. Harjoitusmuodon käyttö perustuu siihen, että lasten tennistaitojen ja tenniksen pelikäsityksen kehittäminen on tehokkainta hänen kokoonsa ja taitoihinsa sopivilla välineillä ja kentillä. Riittävän hidas pallo ja pienennetty kenttä mahdollistavat pallon hallinnan ja antavat siten lapselle mahdollisuuden rakentaa peliä ja miettiä ratkaisuja pelitilanteissa. Pehmeällä pallolla pelattaessa myös oikeanlaisen tekniikan omaksuminen on helpompaa. Minitennis kehittääkin lapsen koordinaatiota, yleistaitavuutta sekä vartalon hallintaa. Minitenniksellä harjaannutetaan lapsen tekniikkaa, pallonkäsittelytaitoa sekä lajivoimaa ja –nopeutta. Lisäksi sillä kehitetään pelinäkemystä ja taktiikkaa. Sääntöjen osalta minitenniksessä pyritään oikeanlaiseen pistelaskuun hauskuuden ja toiminnan kautta ilman voittamisen pakkoa.

Lappeenrannan tennisseurassa minitennis on yleisesti käytetty harjoitusmuoto erityisesti lasten ja nuorten valmennuksessa. Minitennistä opetetaan syys-, ja kevätlukukauden aikana kahdelle lasten ryhmälle sekä sitä käytetään täydentävänä harjoitusmuotona nuorten naisten ja poikien ryhmissä.

Joko kiinnostuit – kysy lisää!

» Yhteystiedot